вторник, 24 октомври 2017 г.

Бавно печен свински врат без кост



Многооо уважавам така приготвено месото. Готвено до разпад :) Само като го пипнеш с вилицата и да се къса.
Никаква философия няма в приготвянето му, а подправките са по вкус и предпочитания.
С каквито и подправки да съм го правила, винаги ми е било вкусно.
Още си спомням, преди много години, първото ми такова голямо парче месо печено на сол, по рецепта на Драго - Свински врат печен на сол. Такъв микс подправки зелени бях му спретнала, че още си спомням как вкъщи помислиха, че ядат агнешко. Явно бях прекалила с джоджена и розмарина, но никой нямаше нищо против, разбира се. Месото беше много вкусно.
Оттогава насам съм приготвяла неведнъж печено по този начин, но всеки път добавям по нещо различно като подправки и всеки път е много вкусно. Поркетата от свинско месо ми е любима. Имам някъде читави снимки, на цяло хубаво 3,5 килограмово парче месо, но така и не потърсих да добавя.
Идеален вариант за вечеря, с добавка свежа салата. Може и с варива да се комбинира като гарнитура, но в случая предпочитам да се насладя максимално на месото и да не запълвам стомаха със засищащи варива.
Месцето снимах преди малко. Извинете тъмните ми снимки, но времето толкова позволява.


В днешното предложение, което ще хапнем 3-ма човека, включих следните продукти:

* 1,5 кг свински врат без кост

Подправки:
* 2 ч.л. риган
* 7-8 листенца салвия
* 1 с.л. червен пипер
* 1 ч.л. кайенски пипер
* 1 ч.л. черен пипер
* щипка смлян кимион
* 3-4 с.л. соев сос
* 5-6 с.л. олио/зехтин
* 1 и 1/2 ч.л. сол

* 2 големи глави лук
* 5-6 скилидки чесън

* 1 и 1/2 чаша вода

Месото се поставя в дълбока тава, може и гювеч, разбира се и в уред за бавно готвене може да стане, и в кукър. В купа се смесват всички подправки, разбърква се сместа и с нея се намазва цялото парче месо. В тавата се добавя чаша вода.
Лукът се нарязва на едро, чесънът на филийки и се добавят в тавата.
Покрива се с фолио или капак и ястието се слага във фурната на средна скара.
Пече се под фолио/капак в продължение на 2,5 часа, на 200 градуса, след което фолиото се маха и се пече още 30 минути, като периодично се полива със соса от тавичката.
Може да проверявате по време на печене, дали водата се е изпарила и при нужда да добавяте по малко вода. Месото не трябва да остава на сухо, а да има сос. Ако фурната ви е много силна, след първите 30-40 минути, може да намалите температурата на 180 градуса.

Готовото месо се изважда с тавата, оставя се 15 минути да постои, след което се накъсва с вилица и се сервира.
Сосът сервирайте отделно. Който иска да си полее. Да не плува месото в сос.



1 коментар:

vesela каза...

Ама пък толкова да знаеш какво ми е любимо!