неделя, 18 октомври 2015 г.

Свинско роле с кестени и тиква



Довчера се гледахме с тиквата отдалече, а с кестените бяхме на Вие, а днес ви показвам една ужасно вкусна рецепта за свинско с кестени и тиква. Чак не мога да повярвам, че публикувам такова ястие в блога си :)
Като казах, че с тиквата се гледаме отдалече... хапвах я предимно печена със захар, понякога разполовена тиква пълнена с плодове и отново захар и опитите ми се свеждаха до тези сладости. Веднъж направих и нещо като торта - Тиква мечта, която не беше никак лоша и наподобяваше на вкус крем карамел - обяснимо по съставките.

И следващият ми сблъсък с тиквата беше за тези вкусни меки тиквени сладки на Нели, в които се влюбих и правих няколко пъти. Със сладка и мармалади слепени се получаваха също чудесно.


За днешната рецепта бях провокирана от един конкурс във форума бгмама, за рецепти включващи тиква, в който исках да се включа и ми се искаше да е с нещо различно от десерт. Затова се разрових за рецепти с месо и тиква и тъй като често попадах на ястия с пиле, кестени и тиква, а ние сме любители на свинското у дома, реших да направя руло или роле от свинско, като в пълнежа добавя тиква. Скоро видях, че в магазина до нас продават и кестени, а никога не съм опитвала и след мнението на мъжа ми, че са много вкусни печени, реших и от тях малко количество да вложа в рецептата.
Не съм готвила никога кестени, не ми се получиха особено добре към месото, а и не знам колко са пресни, какви са тънкостите при приготвянето им, но нямах и много време да чета. Видях само, че ако са пресни е добре да варя 15 мин. Тези не можах да определя пресни ли са, не са ли, но ги варих 15 мин и успях да ги обеля. В пълнежа бяха чудесни обаче!
Исках да правя ролето с бон филе, но тъй като не намерих заложих на врат и май не сгреших :)


 За тиквата - налична в случая ми беше Хокайдо. Първа реколта на тези вкусни тикви в нашата градина. Не бях опитвала такава тиква, четох че са по-сладки по принцип, но в тази рецепта просто се съчетаха с месото и подправките чудесно. Щом аз, която не обичам сладко-солени комбинации с месото го проядох това чудо, че и се влюбих!
Опекох си отделно малко от тиквата със захар. Чудесна е!


Рецептата:
700 г врат без кост (в случая две големи вратни пържоли по 350 г всяка)
100 г кестени
1 малка тиква (Хокайдо)
2 скилидки чесън
мащерка
бял смлян пипер
черна хималайска сол
зехтин/олио
чаша вино розе (може и бяло)


Месото се изтънява, така че да може да се навие на роле.
В купа се смесват подправките (сол, мащерка, бял смлян пипер), добавя се зехтин и със сместа се намазва месото и от двете страни.
Кестените се пускат във вряща вода за 15 мин, обелват се и се нарязват на малки кубчета.
Около 200 г от тиквата се обелва и също се нарязва на малки кубчета. Сварява се, отцежда се и се смесва с кестените. Добавят се нарязани на ситно две скилидки чесън, добавя се щипка сол и пипер и сместа се разбърква.


В средата на всяко парче месо се разпределя от плънката, месото се навива на роле и се завързва с конец. Слага се в тава, поръсва се с около 50 мл мазнина, покрива се с алуминиево фолио, слага се месото във фурната и се включва на 200 градуса, като се оставя под фолиото за 1 час. Месото ще си пусне чудно сосче.
Останалата тиква се обелва, нарязва се на парченца и след като е минал 1 час от готвенето на месото, фолиото се маха, добавя се тиквата (може и малко кестени, ако са ви останали), добавя се чаша вино, поръсва се отново със сол, пипер и мащерка и ястието се готви до готовност на тиквата.
И после... после махате конците, разрязвате на порции и си облизвате пръстите. Много, много вкусно! Месото е сочно, с дъх на кестени, тиква и чесънче в сърцевината, а отвън сосчето е леко по-сладко с прекрасен аромат на мащерка, и контрастира чудесно.




Мисля че нищо не пропуснах в описването. Да ви е сладко ако решите да опитате :)




8 коментара:

Dani каза...

Даре, и тук да кажа, че е чудесно!
Обожавам печени кестени и сега в Лисабон хапнах с кеф!
Хубава вечер и чакам още рецепти!

Kokona каза...

Благодаря, Дани :)
Ще станем приятелчета с кестените и тиквата, то се е видяло.

Анонимен каза...

Изглежда чудесно, ще пробвам рецептата задължително! :)

Aurelia Nasirova каза...

Даре, какви ролета си направила..ммммм..Тиква ям само сладка, но май трябва да си променя мнението..:)))))

Люси каза...

Даре, с теб все се на една вълна и тук не се разминахме. Напоследък и аз съм се захванала с експериментиране със свинско роле, и това с тиквата ще го опитам със сигурност! Изглежда толкова апетитно, а цветовете са златна есен! Чудесна рецепта! Поздрави и прекрасна седмица!

Kokona каза...

Благодаря ви, мили другарчета :)

vesela каза...

Дари, интересно предложение, би ми се харесало!

Kokona каза...

Пробвай, Весе, сигурна съм, че ще ти хареса :)